Sign up with your email address to be the first to know about new products, VIP offers, blog features & more.

Ferrari SF90 Spider: hybryda o mocy 1000 KM

Muszę przyznać, że z każdym kolejnym modelem Ferrari zaskakuje mnie bardziej. Najmocniejsze obecnie seryjnie produkowane auto fabryki z Maranello generuje 1000 KM, a do “setki” przyspiesza w 2.5 s. Do tego wygląda obłędnie i ma pewną cechę, którą szczególnie lubię: jest kabrioletem. Pierwszego zamówione egzemplarze właśnie docierają do klientów, więc pomyślałem, że to dobry moment na krótki tekst poświęcony temu samochodowi.

Ferrari SF90 Spider

Ferrari Press

Hybryda na sterydach

Ferrari zaprezentowało nowe SF90 Spider w listopadzie 2020 r. Ze względu na pandemiczne okoliczności, klasyczna prezentacja zamieniła się w wydarzenie online, ale i tak auto zrobiło na mnie ogromne wrażenie.

Ferrari SF90 Spider

Ferrari Press

Po pierwsze, z nóg zwaliła mnie jego moc. W najmocniejszej wersji hybrydowy układ (4-litrowe turbodoładowane V8 i trzy strategicznie rozmieszczone silniki elektryczne) generują… 1000 KM przy momencie obrotowym 900 Nm. Takie parametry gwarantują niesamowite osiągi: zaprzęgnąwszy do pracy wszystkie “koniki”, SF90 Spider pojedzie nawet 340 km/h, na samym elektryku rozpędzi się do 135 km/h i pojedzie tak 25 km.

Ferrari SF90 Spider

Ferrari Press

Po drugie, to jest auto, które – choć cięższe od Stradale o ok. 100 kg – ma dokładnie takie same osiągi.

Ferrari SF90 Spider

Ferrari Press

Po trzecie, konstruktorzy spisali się, jeśli chodzi o składanie i rozkładanie dachu: hardtop składa się w 14 s. (świetny wynik!), złożony zajmuje tylko 100 l. (vs. zwyczajowe 150-200) i  nie trzeba się zatrzymywać, aby wykonać operację. Co więcej, zastosowane w konstrukcji aluminium sprawia, że jest on lżejszy o ok. 40 kg od innych tego typu rozwiązań.

Ferrari SF90 Spider

Ferrari Press

Warto jeszcze dodać, że kierowca ma do wyboru 4 predefiniowane tryby jazdy: eDrive (same silniki elektryczne), Hybrid (tryb eko, optymalizujący zużycie paliwa i energii), Performance (maksymalny fun z jazdy) i Qualify (auto działa na najwyższych obrotach i świetnie sprawdzi się na torze).

Powalająca stylistyka

Jak zawsze w przypadku aut z wierzgającym konikiem, doskonałe parametry aerodynamiczne idą w parze ze stylistyką przyprawiającą moje napędzane benzyną serce o mocniejsze bicie. Charakterystyczna mocarna acz smukła sylwetka, duże koła, i połączenie nowoczesności z klasyką dają niesamowity efekt.

Ferrari SF90 Spider

Ferrari Press

Wnętrze jest w zasadzie zapożyczone ze starszego brata, czyli ze Stradale – znajdziecie tu te same zegary, wyświetlacze i przyciski. Dwa słowa – jak zawsze – należą się też tapicerce (uwielbiam zapach dobrej skóry w samochodach).

Ferrari SF90 Spider

Ferrari Press

Jeśli chcielibyście zostać właścicielami takiego auta, przygotujcie się na wydatek rzędu ponad 500 000 euro.

Ferrari SF90 Spider

Ferrari Press

Ferrari SF90 Spider

Ferrari Press

Brak komentarzy.

Co o tym myślisz?

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *